فروشگاه رویال دکورات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور کاغذدیواری را بشوریم ؟

چطور کاغذدیواری را بشوریم ؟ اولین مرحله برای شستن و تمیز کردن کاغذدیواری تعیین نوع جنس کاغذدیواری است . فقط کاغذدیواری هایی را میتوان با آب و مواد شوینده تمیز کرد که از جنس کاغذدیواری قابل شستشو باشند .

انواع کاغذدیواری (از نظر جنس و قابلیت شستشو) :

  1. کاغدیواری قابل شستشو
  2. کاغذدیواری غیرقابل شستشو

کاغذدیواری از نظر جنس به دو دسته قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم میشود . کاغذدیواریهایی که جنس قابل شستشو دارند از دو لایه تولید میشوند لایه زیری که در نصب با روی دیوار در ارتباط است و لایه رویی که ظاهر اصلی کاغذدیواری تشکیل میدهد .

جنس لایه زیری از paper است و قابل شستشو نیست و نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد ، چون رطوبت باعث کنده شدن از روی دیوار و خراب شدن کاغدیواری میشود ولی جنس لایه رویی کاغذدیواری های قابل شستشو از وینیل یا pvc است.

وینیل خاصیت  انعطاف پذیری بالا ، ضدآب و قابل شستشو دارد و با پوشش روی لایه اصلی کاغذدیواری باعث قابل شستشو شدن کاغذدیواری میشود. در اصل کاغذدیواری هایی را میتوان شستشو کرد که لایه از وینیل روی آن داشته باشد . کاغذدیواریهایی که قابل شستشو نیست فقط از لایه paper تولید شده اند و قابلیت شستشو ندارند و نباید با آب و مواد شوینده آنها را شست . این نوع کاغذدیواریها را فقط میتوان سطح روی آن ها را با یک دستمال نرم و خشک برای گرفتن گردوخاک و کثیفیهای سطحی تمیز کرد .

شیوه شستن کاغذدیواری :

برای شستن ابتدا مقدار دوقاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک لیتر آب ولرم حل میکنیم و محلول بدست آمده با یک عدد اسفنج نرم روی قسمتی از دیوار که کاغذدیواری آن دید کمتری دارد امتحان میکنیم . اگر بعد از چنددقیقه کاغذدیواری تغییر رنگ نداد و مشکلی پیش نیامد برای مابقی کاغذدیواری های روی دیوار از این محلول استفاده میکنیم .

با استفاده از اسفنج آغشته به محلول روی کاغذدیواری میکشیم و قسمتهایی که کثیفی ایجاد شده با کمترین فشار به آرامی پاک میکنیم . مرحله بعد با یک دستمال آغشته به آب محلول روی کاغذدیواری که کثیفی را در خود حل کرده است از روی کاغذدیواری پاک میکنیم و در آخرین مرحله با یک دستمال نرم و خشک کل محلول و آب روی کاغذدیواری کاملا خشک میکنیم .

در زمان شستن کاغذدیواری سعی کنید از محلول شستشو و آب به مقدار کم استفاده کنید و سعی کنید رطوبت ایجاد شده زیاد نباشد و کم کم کاغذدیواری شستشو دهید و مواظب باشید که آب به لبه ها و لایه زیری کاغذدیواری نفوذ نکند که باعث کنده شدن کاغذدیواری میشود .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *