فروشگاه رویال دکورات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

پارکت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟ پارکت لمینت یکی از محصولات دکوراسیون داخلی است که برای پوشش کف ساختمان استفاده میشود .

پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را ببینید:



پارکت مدلهای مختلفی دارد و با جنسهای مختلف تولید میشود و یکی از آنها پارکت چوبی است که کاملا از چوب تولید میشود و پروسه تولید و اجرای متفاوتی نسبت به پارکت لمینت دارد .

تفاوت پارکت لمینت و پارکت چوبی

پارکت لمینت بخاطر ساختار لایه لایه ای که دارد به این نام معروف شده است . لمینت در اصل به معنای ساختن متریال در لایه های مختلف است و از قرار گرفتن چندین لایه بر روی هم تولید میشود . پارکت هایی که در پروسه تولید از چندین لایه استفاده میشوند را پارکت لمینت میگویند و بخاطر همین لایه هایی که دارند ساختار بسیار قوی مستحکم و بادوامی  دارند.

پارکت لمینت چیست

پارکت لمینت از چهار لایه تشکیل شده است :

لایه اول و زیرین از جنس سرامیک کاغذی تولید شده است که کاملا ضدآب است و این لایه اجازه نفوذ رطوبت را به مغز اصلی پارکت لمینت نمیدهد .
لایه دوم که بخش اصلی و مغز پارکت است از جنس mdf  یا  hdf  است و ضد آب نیست و برای محافظت از آن بین لایه های بالا و پایین قرارگرفته است .
لایه سوم از کاغذ دکوراتیو که ظاهر اصلی پارکت لمینت تشکیل میدهد که روی لایه hdf قرار گرفته است .
لایه چهارم ، لایه رویه اصلی پارکت لمینت است که از جنس پلی اورتان است و حالت ضد آب ، ضد خش ، ضد ضربه و مقاوم در برابر حرارت (آتش سیگار) نسوز بودن دارد .

پارکت لمینت چیست

مغز اصلی پارکت معمولا از hdf تولید میشود که بسیار مقاوم و استحکام بالایی دارد . hdf مخفف چند کلمه High Dansite Fiberbord است به معنای تخته فیبرهایی با چگالی بالاست که در تولید پارکت لمینت از آن استفاده میشود . جدیدا پارکت لمینتهایی هم با مغز mdf در حال تولید است که به هیچ عنوان استقامت و قدرت hdf را ندارند .

mdf هم مخفف کلمات Medium Dansite Fiberbord است به معنای فیبرهایی با چگالی متوسط است که برای تولید پارکت لمینت دارای کیفیت hdf نیست . hdf از براده های چوب ، خمیر چوب با مخلوطی از چسب و مواد مخصوص در دستگاه پرس با فشار بالا تولید شده است که این ساختار hdf بسیار قوی و بادوام کرده است .

پارکت لمینت چیست

لایه رویی پارکت لمینت هم در ضخامتها و طرحهای مختلف ساخته میشود . ضخامتهای مختلف این لایه باعث تغییر در کاربردهای پارکت لمینت در فضاهای مختلف میشود و طرح و رنگهای متنوع هم برای سلیقه های مختلف و فضاهای گوناگون استفاده میشود . لایه رویی پارکت لمینت هر چقدر که ضخامت و چگالی این لایه بیشتر باشد برای مکانهایی که تردد بیشتری وجود دارد قابل استفاده است و این لایه استحکام و قدرت ضدخش بودن بالاتری دارد . که این خصوصیت پارکت لمینت با شاخص Ac مشخص میشود و از Ac1 تا Ac5 دسته بندی  میشود. برای فضاهای مسکونی و تجاری با تردد متوسط معمولا از Ac4 استفاده میشود.

پارکت لمینت چیست

برای نصب پارکت لمینت از کلیکهای نر و ماده ای که روی پارکت در زمان تولید ایجاد میشود استفاده میشود و احتیاج به هیچ نوع چسبی برای نصب ندارد و فقط قبل از نصب یک لایه فوم با ضخامت 2 میلی متر روی سطح پهن میشود و پارکت لمینت بصورت کیلیک در کلیک در دل هم  قرار میگیرند و یک سطح کاملا یک دست و زیبا تولید میکنند.

پارکت لمینت چیست

پارکت لمینت دارای خصوصیات مثبت و منفی است که در زیر اشاره میشود

خصوصیات مثبت پارکت لمینت:

  1. قیمت مناسب نسبت به پارکت چوبی
  2. ظاهر زیبا و شیک نسبت به سنگ ، سرامیک و کاشی
  3. مقاومت بالا در برابر ضربه ، خط و خش
  4. تولید در طرح ، رنگ و مدلهای مختلف
  5. نصب سریع و آسان نسبت به کفپوش و پارکت چوبی
  6. دوستدار طبیعت و قابلیت بازیافت
  7. قابلیت انتقال و نصب دوباره
  8. سطح زیر پا کاملا گرم و دلنشین

خصوصیات منفی پارکت لمینت :

  1. ضد آب نبودن
  2. احتیاج به مراقبت و نگهداری

اگر بدنبال آموزشهای بیشتر هستید این صفحه را ببینید :
تفاوت پارکت و لمینت در چیست و کدام را انتخاب کنیم؟

با ما همراه شوید تا بهترین آموزشها و انتخابها را داشته باشید.
فرمهینی 09195686393 ( سایر راههای ارتباطی در بخش تماس با ما می باشد)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *