فروشگاه رویال دکورات

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت پارکت و لمینت در چیست و کدام را انتخاب کنیم؟

دو محصول پارکت و لمینت برای پوشش کف استفاده می شود و با ظاهر بسیار زیبا و طبیعی چوب که به مکان ما میدهد طرفداران بسیار زیادی دارد ولیکن در انتخاب طرح رنگ و مهمتر از همه پارکت یا لمینت باید دقت شود تا فضایی که این دو محصول نصب می‌شوند فضای دلنشین و آرامش بخش به وجود آید ابتدا به تعریف از این دو محصول پارکت و لمینت می پردازیم و بعد از آن تفاوت های آن ها را بررسی می کنیم.

پارکت چیست؟

یکی از محصولات دکوراسیون داخلی است که برای پوشش کف استفاده میشود پارکت از چوب های طبیعی تولید می شود یعنی الوارهای چوب را به صورت قطعات کوچک برش میزنند و به ابعاد یک اندازه در می آورند که این قطعات کوچک برش خورده می‌تواند در ابعاد متفاوتی تولید شود و این قطعات چوبی بر روی کف با چسب مخصوص نصب شده و در چند مرحله ساب خورده و بعد بعد از این مرحله این قطعات در کنار هم به صورت کاملاً یکدست و صاف قرار می گیرند با رزین مخصوص تمام سطح این چوب ها پوشیده شده که بسیار نقش و نگارهای چوب نمایان میشود و بعد از این مرحله لایه روی پارکت کاملا ضد آب و ضد خش می شود.

پارکت در اصل یک محصول کاملاً لاکچری و گران می باشد و پروسه نصب آن احتیاج به زمان و ریخت و پاش های زیادی دارد و بعد از آخرین مرحله رزین زدن آن باید حداقل یک روز کامل بماند تا خشک شود تا بتوان روی آن راه رفت ولیکن پارکت چوبی می‌تواند از نقشهای چوب های طبیعی در زیر پا بهره برد و حتی می توان با چیدمان چوب ها به صورت خاص نقش های بسیار زیبایی به دست آورد که البته این نوع پارکت ها قیمت های بسیار بالایی دارند فقط برای فضاهای خیلی لوکس و لاکچری استفاده می‌شوند.

لمینت

لمینت چیست؟

لمینت در همه جا به پارکت لمینت معروف است یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات دکوراسیون داخلی است که برای پوشش کف استفاده میشود
ظاهری بسیار شبیه به پارکت دارد ولیکن از تفاوت های بسیاری برخوردار است جنس لمینت پارکت از 3 لایه تشکیل شده که مغزی آن از HDF بوده و لایه روی آن از لمینت است که ضد آب و ضد خش و از طرح های چوب، سنگو حتی فانتزی هم استفاده می‌شود.
پارکت لمینت ابتدا توسط شرکت سوئدی در سال ۱۹۷۷ تولید شده و دلیل اصلی اختراع آن هم به خاطر قیمت‌های بالای پارکت چوبی می باشد تا همه بتوانند از ظاهر پارکت در فضای خودشان استفاده کنند
پارکت لمینت کردن مغزی مواد HDF ( تخته فیبر متراکم ) با روکش لمینت با ضخامت های ۸ میلیمتر ، ۱۰ میلیمتر ، ۱۲ میلیمتر و… تولید می شود نصب پارکت قیمت بسیار پایین تری دارد ولیکن ظاهری به همان شکل پارکت به ما می دهد و در مقابل آب هم لایه رویی وزیری آن مقاوم می باشد.

تفاوت پارکت و لمینت

تفاوت های پارکت و پارکت لمینت در چیست؟

مواردی که در زیر عنوان می‌کنیم نمونه‌ای از تفاوت‌های این دو محصول به شمار می رود:

  1. تفاوت در جنس پارکت و پارکت لمینت
  2. تفاوت در شیوه نصب
  3. تفاوت در قیمت ها
  4. تفاوت در طول عمر
  5. تفاوت در سازگاری با محیط زیست
  6. تفاوت در قابل انتقال به جای دیگر
  7. و…

تفاوت در جنس

پارکت از چوب طبیعی تولید شده است ولیکن پارکت لمینت از سه لایه HDF و لمینت تولید شده است.

تفاوت در شیوه نصب

نصب پارکت بسیار زمان بر است و باید ابتدا چوبها با چسبیده شوند و روی آنها ساب و رزین خورده شود ولیکن لمینت پارکت نصب بسیار سریع و آسان تری دارد از چسب استفاده نمی‌شود و لمینت ها به صورت کلیکهای نر و ماده به هم نصب می شود و در زیر آن از فوم ۲ میلیمتری استفاده می شود و با سرعت نصب انجام می شود.

تفاوت در قیمت ها

قیمت و ارزش پارکت بسیار بالاتر از لمینت پارکت است و خیلی ها توان خرید و اجرای پارکت را ندارند و پارکت در اصل یک محصول لوکس به شمار می‌رود ولیکن لمینت پارکت نسبت به محصولات پوشش کف سنگ و سرامیک هم از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد.

تفاوت در طول عمر

پارکت با طول عمر بالاتری برخوردار است و اگر به صورت صحیح از آن استفاده و محافظت شود بین ۵۰ تا ۹۰ سال عمر دارد و چون از چوب طبیعی استفاده شده است از دوام بالاتری برخوردار می باشد ولیکن لمینت ها طول عمر مفید آنها حدود ۱۰ سال می باشد.

تفاوت در سازگاری با محیط زیست

لمینت بعلت استفاده از لایه های کمتر چوب جایگزین بسیار خوبی برای پارکت و سازگار با طبیعت می باشد.

تفاوت در قابل انتقال به جای دیگر

لمینت پارکت به خاطر نسبت به صورت کلیکهای نر و ماده و نصب بدون چسب قابلیت انتقال و جمع کردن و همچنین نصب در مکان دیگر را دارا می باشد.

نقاط قوت پارکت:

  1. بسیار زیبا و شیک
  2. تولید شده از چوب طبیعی
  3. طول عمر بالای ۵۰ الی ۹۰ سال
  4. مقاوم در برابر خش
  5. عایق حرارت و صدا
  6. قابلیت نصب بر روی هر سطح صاف
  7. به راحتی تمیز می شود

نقاط ضعف پارکت:

  1. قیمت بسیار بالا
  2. مدت زمان نصب زیاد
  3. ریخت و پاش های زیاد در هنگام نصب
  4. احتیاج به محافظت دارد
  5. ضد آب نمی باشد

نقاط قوت پارکت لمینت:

  1. زیبا و شیک شبیه به پارکت
  2. سازگار با محیط زیست
  3. مدت زمان نصب کم
  4. ریخت و پاش کم در زمان نصب
  5. مقاوم در برابر خش و ضربه و لکه و کپک
  6. قیمت مناسب
  7. قابلیت انتقال
  8. قابلیت نصب روی هر سطح صاف
  9. تنوع طرح های زیاد
  10. عایق حرارت و صدا
  11. قابلیت چاپ روی لمینت
  12. به راحتی تمیز می شود

نقاط ضعف پارکت لمینت:

  1. طول عمر کوتاه ده ساله
  2. ضد آب نمی باشد
  3. احتیاج به محافظت دارد

فرمهینی 09195686393 – ( سایر راههای ارتباطی در بخش تماس با ما می باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *